THY'de Çalışan Yabancı Pilotlar ve Teknisyenler & THY Neden Pilot Yetiştiremiyor?

Türk Hava Yolları


THY'de 750'den Fazla Pilot Ayrıca Yabancı Uçak Teknisyenleri Çalışıyor

İlk adı Havayolları Devlet İşletme İdaresi ile 20 Mayıs 1933 yılında hizmetine başlayan bugünkü adı ile Türk Hava Yolları, 1935 yılına kadar Savunma Bakanlığına Bağlı kaldı. 1 Mart 1956 yılında kuruluştaki sermayesi 60 milyon TL ile Türk Hava Yolları Anonim Ortaklığı adını alarak bugünkü haline gelişerek devam etti. Bugün dünyanın bir çok ülkesine uçuşlar gerçekleştiren THY, ayrıca oldukça yüksek bütçeli reklamları ile insanların dikkatlerini çekmeyi başarıyor. Bugün ise milyon dolarlar kazanan THY, sizce Türkiye'de Türk gençliğini hangi oranda istihdam edebiliyor ve değerlendirebiliyor?



1933 yılından bugüne kadar gelişimini devam ettiren THY Anonim Ortaklığı, bugün İstanbul'dan tüm dünyaya hizmetini devam ettirmektedir. THY sürekli büyüyen ve bu arada gerek pilot ihtiyacı gerekse uçak teknisyenlerine ve diğer departmanlar için elemana olan ihtiyacı da artarak devam ediyor. Pilot ve uçak teknisyenlerine olan ihtiyaçlarını her geçen gün dile getirdiklerini duyuyoruz.




Fakat bugün THY hakkında biraz arama yaptığınızda özellikle hava yollarını yakından takip eden ve eksiklikleri gören kişilerin büyük bir kısmının olumlu şeyler söylemediklerini, hatta sert bir şekilde eleştirdiklerini görebiliyorsunuz. 





THY'da gerek pilotlarla ilgili gerek uçak bakımı ve onarımı hizmetini yerine getiren Uçak Teknisyenlerle sendikalar arasında ciddi bir kriz ve haksızlıkların yaşandığını açıkça belirtiyorlar. Sendikalar ile çalışanların, uçak teknisyenlerinin sürtüşmeleri, prim ve maaşlardaki ciddi haksızlıklar ayrıca pilotların farklı şirketlere geçiş yapmak yani THY'dan ayrılmak istediklerini duyuyoruz. Uçak Teknisyenlik mesleğini hafife alarak, yöneticilerin bunu taşeronlaştırma politikalarını görebiliyoruz.



Boeing 777-300ER





Bir Uçak 150-300 Milyon Dolar ise Bir Pilot Kaç Milyon Dolar?

Bünyesine her fırsatta yeni uçaklar katmaya devam eden THY, diğer taraftan bir an önce gerçekleştirmek istediği Uçak Teknisyenliğini kaldırıp zamanla uçak bakım ve onarımını taşeronlaştırma, işçileştirme niyetini hızla gerçekleştiriyor. Artık teknisyen değil de uçak işçisi, uçak işçiliği gibi iş ilanları görmek mümkün olacak gibi bu gidişle. THY bünyesine katmak üzere olduğu yeni uçağı Boeing 777-300ER tipi yolcu uçağını duyurmuştu. Hazır Boeing 777 den bahsetmişken isterseniz devam edelim.




THY bünyesinde bugün tam 25 adet Boeing 777-300ER tipi uçak bulunuyor. Bu uçağın yolcu kapasitesi 337 ve 349 olarak değişiyor. Merak edip hemen bir inceleme yapmak istediğimizde karşımızda bu siteyi buluyoruz. 2016, Nisan ayı ve saat 01:14'de bu siteyi ziyaret ettiğimizde bu uçağın ortalama fiyatını tam 339,6 Milyon Dolar olarak gördük. Tabi 2015 yılına ait bir ortalama fiyat olduğu sitede belirtiliyor. Şu anda da dolar 2,854 Türk Lirası. Hesap edelim: 339.600.000 X 2.854 = 969.2184 TL yani 969.218.400 Türk Lirasını elde ediyoruz. Bu sadece 1 adet uçağın fiyatı ve bunun gibi 25 adet daha var THY şirketinde. Sizce bu kadar büyük paraların dolaştığı dev bir şirketin pilot yetiştirme konusunda aciz davranması ve mazeretleri olması kabul edilebilir mi?





Pilot Olmak Hayal mi? Pilot Olmak için Zengin mi Olmalı?

Pilot yetiştirme konusunda ise THY yine başarısızlık örneği ile karşımıza çıkıyor. Her yıl en az 500 den fazla pilota ihtiyaç duyan THY, pilot yetiştirme konusunda sınıfta kalıyor. Çünkü pilot olmak isteyen insanların karşısına oldukça ağır, aşılması zorlu engeller, sınavlar ve pilotluk için ise yüksek miktarlarda ücret talep ediyor. 110 bin euro arasında değişen ücret talepleri ise tartışılması gereken önemli bir konu. Belki bugün bu paraları da istemeyecek ve yakında pilot olabilmeyi çok daha zorlaştıracak gibi.




Bugün THY şirketinde istihdam edilmiş 700 den fazla yabancı pilot bulunuyor. Sadece yabancı pilot değil, azımsanmayacak sayıda da yabancı uçak teknisyenleri var. Yabancı sempatisi giderek artan THY, potansiyeli yüksek Türk gençliğini ise görmezden geliyor gibi. Yüz binlerce Türk gençlerini THY istedikten sonra en iyi bir şekilde pilot da uçak teknisyeni de yetiştirebilir. Buna gücü rahatlıkla yeter.



Sivil Havacılık Genel Müdürü Bilal Ekşi IFTE 2014 fuarında, çok önemli açıklamalarda bulunmuşlardı. Bilal Ekşi  son on yıldaki gelişen havacılık ile ilgili bilgiler verdi ve 2003 yılında 160 olan yolcu uçak sayısının 420 ye ve yolcu sayısının da 150 milyonlara ulaştığını söyledi. Devam edelim önümüzdeki 20 yıl içerisinde 600 bin pilot ayrıca 400 bin de uçak teknisyenine ihtiyaç duyulacağını açıkladı. 




Pilot olmak istiyorum




Bilal Ekşi Uyardı: Yabancı Pilot Sayısı Artmamalı!

Fuarda konuşmalarını sürdüren Bilal Ekşi, ülkemizde bulunan 700 pilotun yeterli olduğunu ve bu sayının artmasının ise doğru olmadığını, bunu doğru bulmadıklarını belirtti. Ayrıca teknisyen açığında da yine yabancı teknisyen alımlarının yanlış bir şey olduğunu ve kararlarının arkasında olduklarını belirttiler. Bilal Ekşi'nin çok önemli açıklamaları özellikle yabancı teknisyen ve yabancı pilot konusunda Türk gençlerini önemsediği, Türk gençlerine öncelik verilmesi gerektiği de anlaşıldı.  




200 İranlı Pilotun THY'de Göreve Başlama Haberi

THY'nin yaklaşık 200 İranlı pilotu işe aldığı geçen yıl gündeme düşmüştü. Fakat sessiz sedasız haber unutuldu. Haberin sızması ve duyulması ise İsrail haber kanalı Channel 2 sayesinde gerçekleşti. Habere göre Tel Aviv'e inen Türk Hava Tolları Uçağı mürettebatı pasaport kontrolü için sıraya girdiğinde bir THY pilotunun İran pasaportu taşıdığı belirlendi. İran ve İsrail diplomatik olarak birbirlerini tanımadıkları için pilotun Tel Aviv'e girişi engellendi.
 
 
Türk yetkililerin, pilotun sadece bir geceliğine girişi için teklifte bulunsalar da İsrail buna izin vermedi ve aynı gece pilot Türkiye'ye geri gönderildi.
 
Habere göre THY, 200 İranlı pilotu bünyesinde göreve başlattığı belirtildi. Ayrıca THY'nin İranlı pilotların hiç birinin Tel Aviv rotasında uçuş yapmayacakları hakkında İsrail ile anlaşma yaptığı da iddialar arasındadır.
 
Kaynak: Yeni Hayat Gazetesi
 


İngilizcenin Hayati Önemi   THY = İngilizce

Hosteslik ya da kabin memurluğu iş başvurularında, pilotluk ve uçak teknisyenlerinin işe alımları için olmazsa olmaz en büyük engel yabancı dil ingilizce ortaya çıkıyor. Daha iyi hizmet verebilmek için ingilizcenin şart olduğu THY'da bu dilin çalışanlar tarafından çok iyi derecede bilinmesi isteniyor. Gereğinden fazla ingilizce için titizlik gösterilmesi yine ciddi bir tartışma konusu olabilir. Çünkü bir milletin olmazsa olmazlarından biridir kendine ait dili. Biz kendi dilimize önem vermezsek nasıl bir gelecek bizi bekler? Sizce bu konuyu da düşünüyor muyuz? Bu konu o kadar önemli bir konu ki yüzeysel düşündüğünüzde konunun ciddiliğini fark edemeyebiliyorsunuz.


THY'nın ingilizce için fazlaca gösterdiği titizlik ya da yabancı dil sınavlarından yüksek puan alma şartı getirmesinin arkasında ne gibi bir politikaları olabilir? Gösteriş mi? Geçmişten gelen bir alışkanlık mı? Şirketin kendine olan güvensizliği mi? Yabancı sempatizanlığı mı? Yoksa kalifiye eleman mı? Daha iyi bir hizmet verebilmek için mi? 



İsterseniz yabancı dil konusunu da göz ardı edilmemesi gereken güzel bir örnek ile açıklayalım. Sadece bir örnek ile dil konusunu daha derinden inceleyelim.


Biliyorsunuz gün geçmiyor ki yeni bir Türk dizisi daha ekranlara gelmesin. Her geçen haftalar içerisinde yeni bir Türk dizisi çıkıyor ve hep birlikte ekranlara bağlanıyoruz. Peki sadece biz Türkler mi ekranlara bağlanıyoruz? Tabi ki sadece biz değil. Türk dizileri bugün 40'ın üzerinde ülkelerde de yayında. Bu ülkelerin insanları da gerçekten Türk dizilerinin ciddi hayranı olarak televizyonun başına geçiyor. Hatta bir çok yabancının Türk dizileri sayesinde içlerinde Türk, Türkiye ve Türkçe sevgisi meydana geliyor. İnanın içlerinde hemen Türkçe öğrenmeye başlayanları da var. Türkçeye olan ilgilerinin de arttığı bir gerçek. İşte bu da bir politika örneği. Kendi değerlerimizin yabancı milletlere adeta altın tepside sunulmasının önemli bir örneğidir. Kendimizi sevdirmenin iyi bir örneği. 


 

Yanlış anlamayalım İngilizce öğrenilmesin demek istemiyoruz. Elbette öğrenelim. Fakat eğer yabancı dil gereklilik çıtasını fazla yükselttiğinizde insanların üzerinde bir baskı oluşuyor böylece hem kendinizi hem de öz dilinizi hafife almış oluyorsunuz. 


 

İngilteyeye Giyemicek miyim? Payam vay Amca, Payam Vay!


İngilizce dili ile ilgili ünlü komedyenden gerçekten ders niteliğinde olan açıklamalara dikkat etmek gerek. Her şeyin İngilizce olmadığını bir kez daha hatırlamak gerekiyor. Kendi insanımızın kendisini yabancı dil konusunda belki de bir çok konuda nasıl ezdiğini açıklıyor ve aslında insanımızın kendisini aşağı görme eğilimi toplumda var olan bir alışkanlık. Bu hastalıklardan hızlı bir şekilde kurtulmalıyız ve gerek THY ya da tüm işverenlerin gerekse tüm toplumun kendi önlerine bu gibi aşılması zor duvarlar örmesine karşı çıkmak, buna izin vermemek gerekiyor. İş verenlerin kendi kendilerine bu gibi engeller ortaya çıkarıp bunu tüm millete, genç nüfus olarak kabul ettiğimiz Türk gençliğine dayatmaları ve onlardan bir ingiliz gibi konuşabilme ya da yazabilme yeteneğini beklemeleri gerçekten oldukça çirkin bir davranış.

 

Bu blogdaki popüler yayınlar

Neden Evlenemiyorum? Evlenmek İstiyorum Ama Olmuyor

Boyun düzleşmesi Nasıl Geçer? Boyun Düzleşmesinden Kurtulmak!

Nasa'nın Gizlediği Mavi Işık Projesi Nedir?