Gebelik Döneminde Egzersiz Yapın

Gebelik Döneminde Egzersiz Çok Faydalı


gebelikte egzersiz yapmak


Siz de biliyorsunuz ki hareket berekettir. Faydalıdır. Her şeyde hareket halinde olmak faydalıdır. İnsan için canlılar için yaşam için hareket gerekir. Bu yazımızda da hareket halinde olmanın faydalarını ve nasıl uygulanacağını konuşalım. Özellikle hamile anne ve anne adaylarını da yakından ilgilendiren egzersizlere değinelim. Egzersiz nasıl yapılır özellikle hamilelik döneminde yapılan egzersizlerden bahsedelim.





Gebelik Döneminde Egzersizin Önemi
Egzersizin vücudun zinde kalmasına, kişinin formda kalmasına önemli ölçüde katkısı vardır. Normal yaşamda olduğu gibi gebelik döneminde de riskli durumlar haricinde hareket yapmak, egzersiz yapmak insan vücuduna büyük avantajlar sağlıyor.


Gebelik döneminde bir anne ya da anne adayının egzersiz yapması  hamilelik döneminde ki kilo artışını engelleyebildiği gibi gestasyonel diabet riskini de azaltmaktadır.


Gestasyonel diabet nedir? Gestasyonel diabet hamile olan kişilerin bu dönemde başlayan glukoz intoleransıdır. Gebelik döneminde bu oran artar. Plesantel hormonlar insülin direncini tetikler. Anne karnındaki çocuğun gelişimi için glukoz ihtiyacı artacağından annenin kan şekeri normalin altına düşer. İşte böyle bir durumda vücutta gestasyonel diabet meydana gelebilir. Daha fazlası için buradan devam edin.


gebelikte egzersiz yapmak




Gebelik döneminde egzersizlerle birlikte vücudun direnci artacağından kas tonüsü de artar. Bu da doğumun kolay ve başarılı geçmesini sağlar.


Egzersiz yapan gebeler egzersiz yapmayanlara göre daha avantajlı bir konumdadır. Egzersiz yapan gebelerde bel ağrıları, bazı kramplar ve kasık ağrılarına daha az rastlanılır. Özellikle dikkat edilmesi gereken şey şudur; Anne adayları gebelik öncesi zaten egzersiz yapıyorlarsa bunu gebelik sırasında azaltmalı, hiç egzersiz yapmayan gebeler ise yavaş yavaş egzersiz dozunu artırmalıdırlar.


Sağlıklı bir gebelik ve lohusalık dönemi için, sağlıklı bir bebek ve toplum için egzersizin önemini unutmamak gerekir.


Gebelik Döneminde Yapılan Egzersizlerin Faydaları Nelerdir?

*Bir defa gebelik döneminde anne bir takım zorluklar içerisindedir. Nefes darlığı, ağrılar, varis, idrar kaçırma, rahim sarkması..vs. İşte bu sorunlar için egzersiz faydalıdır.

*Hamilelik döneminde egzersiz doğumu kolaylaştırdığı gibi bebeğin sağlığı için de faydalıdır.

*Egzersiz doğumda annenin yaşadığı stresi ortadan kaldırarak doğumu kolaylaştırabiliyor. Ağrılarla baş edilmesini kolaylaştırıyor.

*Ruhsal ve psikolojik yönden kişiyi rahatlatır.

*Annenin kilo vermesine fayda sağlar.


hamile egzersiz




Gebelik Döneminde Egzersiz Programından Önce

*Takip halinde olan hekim tarafından egzersiz yapılmasında sakınca yoktur onayı alınmalıdır.

*Gebe olan kişinin yaşı, kan sayımı(hemogram), kaçıncı hamile oluşu ve tansiyon ölçümü kesinlikle yapılmalıdır.

*Egzersiz yapılan yer serin ve aydınlık ve iyi havalanmış olmalıdır.

*Gebe olan kişinin spora yatkınlığı, spor yapabilmesi için her hangi bir fiziksel engelinin olmamasına dikkat edilmelidir.
*Egzersiz yaparken ne aç ne de tok olunmalıdır.

*Giysiler doğal malzemeden(pamuklu) ve yapılan egzersize uygun giysiler olmalıdır.

*Gebelik egzersizlerini yaparken nefes alma ve ıkınma egzersizleri üzerinde durulması gerekir.












Bu blogdaki popüler yayınlar

Neden Evlenemiyorum? Evlenmek İstiyorum Ama Olmuyor

Boyun düzleşmesi Nasıl Geçer? Boyun Düzleşmesinden Kurtulmak!

Nasa'nın Gizlediği Mavi Işık Projesi Nedir?