Hamilelikte Beslenme, B12 ve Demir

Hamilelikte Yenmemesi Gerekenler Nelerdir?

hamilelik



Hamilelik, anne ve bebek için önemli bir zaman dilimidir. Bu süreçte annelerin dikkat etmesi gereken birkaç konuyu paylaşalım. Özellikle yeme konusuna, hamilelerin beslenme konusuna değinmek istiyoruz. Hamile bayanlar hangi yiyeceklerden uzak durmalı? Hangi yiyecekleri yemelerinde bir sakınca yok.


Hamilelik gibi önemli bir süreç içerisinde anne adaylarının demir ihtiyacı artar. Demir ise et, balık, tavuk, kuru meyveler, yumurta, yeşil yapraklı sebzeler ve baklagillerde bulunuyor. Demir maddesinden iyi bir şekilde faydalanabilmek için demir emilimini arttırmak gerekiyor. Bunun için bu yiyeceklerle birlikte taze sıkılmış portakal suyunu tüketmek tavsiye edilir bir yöntemdir. 

Böylelikle portakal suyunda bolca bulunan C vitaminini de sağlamış olacaksınız. Turunçgiller, sebzeler, meyveler C vitamini yönünden oldukça zengindir. Kahve ve çay demir emilimini azaltıyor, bunun için bu içeceklerden uzak durmanız, sizin için çok iyi olacaktır.

ü  Hamilelik süresi boyunca bebeğin iskelet yapısının gelişimi için yeterli kalsiyumun temin edilmesi, annenin kemik kütlesini koruduğu gibi bebeğe de faydası çoktur. Peynir, pekmez, süt, yoğurt, baklagiller, fındık ve yeşil yapraklı sebzeler bolca kalsiyum barındıran yiyeceklerdendir.

ü  Temin edilmesi gereken önemli maddelerden biri de folik asittir. Folik asit ise baklagiller, tahıllar, süt, et, yumurta, yoğurt ve koyu yeşil yapraklı sebzelerde bulunmaktadır. Folik asitin az miktarda temin edilmesi, yetersiz kiloda bebekler dünyaya getirilmesine neden oluyor. Ayrıca annede megaloblastik anemi ve nörol tüp defektleri oluşturabiliyor. Hamilelikte folik asit ihtiyacı ciddi oranda artmaktadır. Ayrıca günlük ihtiyaç iki katına çıkmaktadır. Anne olacak hanımların hamile kalmadan üç ay önce folik asit alımına başlaması, kendileri için faydalıdır.

ü  Hamilelikte B12 vitaminine de ihtiyacınız vardır. Bu vitamin yoğurt, et, süt, peynir ve yumurta gibi besinlerde bol miktarda bulunmaktadır. Hamilelikte beslenme süreci anne adaylarını yakından ilgilendirmektedir.

hamilelikte beslenme



ü  Hamilelik sırasında bolca su içilmesi, bebek ve anne için çok faydalıdır. Günde 2-3 litre kadar su tüketiniz. Bu ise 10 ya da 13 bardak su demek oluyor. Suyunuzu yanınızdan ayırmayınız ve gün içerisinde aralıklı olarak su içiniz.

ü  Omega 3 olarak bilinen yağ asitleri de bebeğin hamilelik sırasında beyin için, beynin gelişimi ve oluşumunda ayrıca görme için gerekli olan retina ve sinir sisteminin gelişmesinde oldukça faydalı ve gereklidir. Omega 3, en fazla balıklarda bulunmaktadır. Ayrıca semiz otunda ve cevizlerde de bulunuyor. Hamilelikte beslenen anneler semiz otu ve ceviz için ilgi gösterebilir.

ü  Kafeinli içecekler olan kahve, çay ve asitli içeceklerden uzak durmak gerekiyor. Çünkü kafein, bebeğin de kanına geçmektedir. Yeri gelmişken sigara ve alkolden de kesinlikle uzak durmalısınız.

ü  Gecenin geç saatlerinde yemek yemeyin. Hamile anneler beslenirken geceleri fazla yememelidir.

ü  Aşırı yağlı kızartmalar, baharatlı yiyecekler, salam, sucuk gibi çiğ etler, gazlı içecekler önerilmemektedir. Aşırı kilo almak, sigara, alkol, kahve, çikolata mide yanması meydana getirir.

ü  Mide bulantınızı bastırmak için yataktan kalkmadan önce kraker ya da sade kızarmış ekmek gibi nişasta içeren yiyecekler tüketin. Yataktan aniden değil, yavaş bir şekilde kalkın. Midenizin boş olmaması için az fakat gün içerisinde sık yiyin. Hamile sürecinde beslenirken Çok yağlı yiyeceklerden uzak durun.


ü  Hamilelikte kabızlık ile mücadele için posa içeriği fazla olan yiyecekleri tüketin. Lifli ekmek, sebze ve meyveler, kepekli makarna, bulgur, yulaf ezmesi, tam tahıllı besinler, esmer pirinç örnek olarak gösterilebilir. Kefir şeklindeki probiyotik ürünler, bolca su, düzenli olarak egzersiz yapmak kabızlığı azaltır.  
Share on Google Plus

About demir57 _

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.